Stały nadzór ppoż. w obiekcie – czyli rola i zadania inspektora ochrony przeciwpożarowej
Inspektor ochrony przeciwpożarowej firmy CimaTech, od momentu zawarcia umowy przejmuje obowiązki prowadzenia dokumentacji z zakresu ochrony ppoż. danej firmy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zgodnie z Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. z 2010 r. Nr 109, poz. 719). W skład tego nadzoru wchodzi m.in.:
1) kontrola obiektu – kontrola okresowa stanu technicznego budynku pod względem bezpieczeństwa pożarowego,
2) prowadzenie dokumentacji ochrony przeciwpożarowej firmy,
3) przeglądy gaśnic i badania hydrantów,
4) opracowywanie planów ewakuacji, procedur ewakuacyjnych itp.,
5) sporządzenie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego oraz jej aktualizacja,
6) szkolenia pracowników w zakresie bezpieczeństwa pożarowego,
7) szkoli pracownika kierujących ewakuacją w budynku,
8) doradztwo,
9) pomoc w opracowaniu i weryfikacji zarządzeń, regulaminów i instrukcji ppoż.,
10) oznakowanie dróg ewakuacyjnych oraz rozmieszczenia podręcznego sprzętu gaśniczego i innych urządzeń z zakresu ochrony ppoż. i zgodnie z obowiązującymi przepisami,
11) sporządzanie protokołów z kontroli wewnętrznych wraz z wnioskami i przedstawienie ich kierownikowi lub dyrektorowi,
12) prowadzenie korespondencji w sprawach ochrony ppoż. z organami Państwowej Straży Pożarnej.