Służba bezpieczeństwa i higieny pracy
Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek tworzenia w zakładzie pracy służby bhp, która pełni funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bhp. Kontrola warunków pracy, a także zadania w zakresie bhp dotyczą w takim samym stopniu pracodawcy zatrudniającego tylko 1 pracownika, jak i pracodawcy, który zatrudnia 100 i więcej pracowników.
Szczegóły dotyczące powierzania zadań pracownikom służby bhp
Zadania kontrole i doradcze w zakresie bhp mogą być realizowane przez samego pracodawcę, który ukończył odpowiednie szkolenie lub pracownika służb bhp, pracownika łączącego te obowiązki z innymi zadaniami oraz specjalistę (inspektora) bhp niebędącego pracownikiem zakładu. Warunkiem wykonywania tych zadań przez każdego z nich jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji wymaganych od służby bhp.
Szczegóły dotyczące wymagań kwalifikacyjnych pracownika służby bhp